Alla beställningar packas och levereras av Mathems egna personal. Våra plockare packar dina varor på ett av våra lager, och beställningen levereras av en av våra chaufförer.

Tack vare våra kylbilar utrustade med frysbox garanterar vi en obruten kylkedja från vårt lager med hjälp av våra miljövänliga diesel- och elbilar hela vägen hem till dig. Dessutom slipper vi använda onödig kolsyreis.

Vi använder moderna leveransbilar och planerar våra körscheman så miljövänligt som möjligt, med hjälp av optimerade körturer för att minska utsläpp i största mån.

Vi levererar till den adress som du valt från din adresslista vid beställningen under det tidsspann du väljer. Vi levererar din beställning till din dörr. För företagskunder levererar vi utanför dörren eller vid en lastkaj. Vi ansvarar för de varor du har beställt till dess att varorna har levererats till dig i enlighet med vad som anges i dessa villkor. Du ansvarar för att dina varor kan levereras på ett tryggt och säkert sätt. Detta innebär att du till exempel måste skotta bort snö och sanda din uppfart, eller på andra sätt se till att våra chaufförer kan nå din dörr på ett säkert sätt.

Åldersbegränsade varor

Om du har beställt varor med åldersbegränsning (till exempel alkoholhaltiga drycker), kan chauffören be om legitimation innan vi kan leverera varorna till dig.

Förseningar

Så fort din beställning har tilldelats en särskild leveransrutt kontaktar vi dig med en mer detaljerad uppskattning om när under ditt valda tidsspann vi kan leverera dina varor. Observera att detta bara är en uppskattning och att Mathem förbehåller sig rätten att leverera när som helst under det tidsspann du har valt, samt -/+ 30 minuter utanför ditt valda leveransintervall.

Om vi uppfattar att vi kommer bli sena med din leverans meddelar vi dig så fort vi blir medvetna om förseningen och informerar dig om när vi kan leverera din beställning.

När du tar emot dina varor

När du har mottagit en leverans från oss bör du så snart som möjligt kontrollera att varorna överensstämmer med orderbekräftelsen och att ingenting har blivit skadat under transporten. Om du upptäcker ett fel eller en defekt hos en vara kan vi återbetala dig för varan till samma konto som du betalade din beställning med. Om du begär en återbetalning baserat på någon av våra garantier (till exempel vår färskvarugaranti) eller andra aktuella erbjudanden måste du meddela oss detta senast 12 timmar efter leveransen.

Kan vi leverera till dig? Klicka här.