Vi garanterar att din mat håller rätt temperatur hela vägen hem till din dörr. Detta kan vi göra eftersom att alla våra kylbilar är utrustade med frysboxar.

Den garanterat obrutna kylkedjan hela vägen hem till dig gör att varorna håller hög kvalitet, men vi garanterar också ett minsta antal hållbarhetsdagar. Om färskvarugarantin gäller för en vara står det i produktinformationen under Innehåll. Om antalet dagar till utgångsdatum enligt förpackningen understiger det antal dagar som Mathem garanterar får du alltid pengarna tillbaka. Detta för att du som kund ska känna dig trygg med vad du handlar.

Vi erbjuder en färskvarugaranti för särskilda varor vars kvalitet försämras snabbt, till exempel färsk fisk och köttprodukter. Om färskvarugarantin gäller för en vara står det i produktinformationen under Innehåll. Om en vara inte uppfyller sin färskvarugaranti, med andra ord om varans bäst före-datum är kortare än vad vi anger i vår nätbutik, får du pengarna tillbaka.

Observera att färskvarugarantin inte gäller för rabatterade varor eller kampanjvaror.

Frukt- och grönsaksgaranti

Vi har också en garanti för färska frukter och grönsaker. Om du har klagomål på frukten eller grönsakerna som vi har levererat, till exempel om något är skadat eller har blivit dåligt, får du pengarna tillbaka för den varan.

När du tar emot dina varor

När du har mottagit en leverans från oss bör du så snart som möjligt kontrollera att varorna överensstämmer med orderbekräftelsen och att ingenting har blivit skadat under transporten.

Om du upptäcker ett fel eller en defekt hos en vara kan vi återbetala dig för varan till samma konto som du betalade din beställning med. Om du begär en återbetalning baserat på någon av våra garantier, till exempel färskvarugarantin, måste du meddela oss detta senast 12 timmar efter leveransen. Du reklamerar via din profil på hemsidan eller i appen.